domingo, 21 de decembro de 2014

MANDALAS NA EDUCACIÓN INFANTIL



    Este trimestre estivemos traballando varias formas de arte xeométrica. Por iso realizamos  MANDALAS, xa que nos permiten traballar  contidos básicos de Infantil e Primaria entre os que destacarían os de xeometría, grafomotricidad ou linguaxe artística… Entre outros efectos beneficiosos, colorear ou crear mandalas estimula a concentración, a atención e a memoria, axúdanos a construír unha imaxe positiva de nós mesmos, favorece a creatividade, a autoestima e a afectividad, axúdanos a organizar e comprender o mundo que nos rodea; proporciónanos unha sensación de seguridade, benestar e harmonía, favorece a tranquilidade e serve para expresar de forma creativa pensamentos e emocións.


     A palabra "mandala" vén do sánscrito e significa círculo, é unha representación simbólica da unión do individuo co universo que o rodea. Ten a súa orixe no punto central e constrúese cara ao exterior. En todas as culturas ao longo da historia podemos atopar debuxos xeométricos similares aos mandalas: os yantras da India, as rodas de sanación dos indios americanos, moitos deseños celtas, os rosetóns das catedrais gótica.

     Estos deseños xeométricos, tamén se atopan na natureza: vémolos cando cortamos unha froita, algunas follas, moitas flores... vémolos cando  observamos as ondas ao tirar unha pedra na auga, cando miramos unha folerpa de neve no microscopio, ou nas imaxes das galaxias...

   
Este mandala fixérono os nenos no areiro do patio...
   A través do tempo e en moitas culturas, os mandalas foron unha ferramenta para a meditación ou a oración, un símbolo de sanación e tamén un instrumento para diagnóstico. Hoxe utilízanse tamén para aliviar o estrés e os neuropedagogos dín que traballar con mandalas contribúe ao desenvolvemento do hemisferio dereito do cerebro, desenvolvendo as facultades intuitivas e creativas. 


Ningún comentario:

Publicar un comentario

Comentarios: a túa opinión conta!